четвртак, 15. фебруар 2018.

Langoš


Dakle, ne znam samo koji me andrak terao da objavim slike Langoški na fejsbuku jutros, od tad mi ne date mira! Ni dušom da danem! Mislila sam popodne da sednem pa da natenane otkucam recept, odaberem pet slika od onih sedam koje sam napravila, ali ne lezi vraže! Jedna kuka da joj sline cure, druga joj se pridružila, samo potop što nisu napravile, treća za utehu sebi pravila prženice, kaže izem ti dan zaljubljenih, langoške su prava ljubav! Strašno! I sad, umesto da kupam kučiće, ja vanredno po receptu...

Potrebno je za 4 osobe:
500 g belog krompira (kad ga očistite tad ga premerite)
1 jaje
1 dl mlakog mleka
1 pakovanje (10 gr) suvog kvasca
1,5 kašičica soli
1 kašika ulja
prstohvat šećera
600 g brašna + malo za posipanje
ulje ili mast za prženje

Za premazivanje:
2 dl kisele pavlake
2-3 čena belog luka (ili po ukusu, ili beli luk u prahu)
100-150 g graude, ementalera, kačkavalja...



Krompir očistiti, iseći na krupnije kocke i izmeriti ga, treba da ga bude pola kilograma. Staviti ga da se kuva u slanoj vodi, dodajte 1 kašičicu soli. Kuvan krompir ocediti i pasirkom napraviti pire krompir. Ostaviti da se prohladi, nije potrebno da se sasvim ohladi već onako, da bude mlak.

U mlakom mleku rastvoriti jedno pakovanje suvog kvasca, dodati prstohvat šećera i promešati. Ostaviti da se kvasac aktivira, dovoljno je 3-4 minuta, da se mleko zapeni.

U prohladjen krompir dodati mleko s kvascem, jednu kašiku ulja, jaje i so. Sve dobro izmešati varjačom pa lagano, malo po malo, uz stalno mešanje dodavati brašno. Ja sam utrošila okruglo 600 grama. Testo je u prvom trenu malo čvršće ali kasnije, kad naraste, opustiće se. Dakle, utrošite svih 600 grama brašna, istresite testo na radnu površinu i kratko ga mesite. Teba da postane glatko i elastično. Posudu za mešenje pospite brašnom, vratite testo, preko stavite streč foliju i ostavite testo na toplom jedno pola sata, treba dobro da naraste.


Naraslo testo ponovo istresite na radnu površinu i blago ga premesite na pobrašnjenoj površini. Rastanjite ga rukama na debljinu od jedno 1,5-2 cm, trebalo bi da bude meko, podatno, blago lepljivo. Ja sam velikom šoljom za belu kafu vadila krugove i redjala ih na pobrašnjenu površinu. Ne moraju da budu savršeni, ionako testo dodatno razvlačimo, s toga gledajte da iskoristite što više testa. Langoške možete praviti i tako što ćete od testa otkidati komade, rastanjiti ih i tako pržiti, ali ja sam htela da budu otprilike iste veličine, i okrugle...

Dakle, od testa ste isekli deblje krugove. Ostavite ih na toplom da još malo nadolaze,  koliko je potrebno da se zagreje ulje. Ja sam ih pržila na masti, tako više volimo. Zagrejte jedno dobre dve kašike masti ili bar tri deci ulja. Ono što je važno je da masnoća mora biti dobro zagrejana kako testo ne bi previše upilo masnoće, kasnije je lako malo smanjiti vatru. Svako parče testa blago rastanjite razvlačeći ga prstima tako da u sredini bude tanje a ivice budu malo deblje. Testo spuštajte u masnoću i pržite kratko s obe strane, koliko da lepo porumeni. Pečene langoše redjajte na kuhinjske ubruse da upiju višak masnoće. Ja sam ih pekla u velikom tiganju tako da sam odjednom pekla po tri komada.


One okrajke što su ostali takodje sam ispržila i njih smo prvo i pojeli, eto toliko su dobri bili. Samo sam ih pokupila i stavila da se prže, testo nisam premesila niti sam ga posebno oblikovala.

Originalni preliv za langoše pravi se od dosta pasiranog ili sitno rendanog belog luka, ulja i vode. Tim prelivom se premaže svako pecivo a posle sve po želji. Pravo da vam kažem, meni je to previše belog luka za doručak. Preliv sam napravila od kisele pavlake i 1/4 kašičice belog luka u prahu uz dodatak malo sitno seckanog vlašca. Vi ovaj preliv napravite onako kako vama odgovara.


Svako pecivo, dok je toplo, premažite pavlakom i belim lukom i pospite s dosta rendanog kačkavalja. Ko voli, a mi volimo, preko doda i kockice šunke, slaninice, pančete, dimljenog vrata...



Uz jogurt, mleko, kakao dobićete doručak za šampiona! Samo vodite računa da sve nagomilane kalorije tokom dana nekako utrošite. Ja sam dovoljno tupava da ih trošim čisteći po kući. Ali zato sutra, kad ustanem a sve čisto i na svom mestu... e to će onda da bude neka druga priča! <3<3<3


Copyright by Vikend Kuvarica 2016-2018. Sve fotografije i tekstualni sadržaj na ovom blogu delo su autora bloga i isključivo su vlasništvo autora. Svaka neovlašćena upotreba fotografija i sadržaja sa ovog bloga je kažnjiva u skladu sa Zakonom o autorskim pravima. 


Нема коментара:

Постави коментар